Hazánk egyik legszebb vasútvonala fut a Bakonyban

Alagutakon és völgyhidakon keresztül vezet hazánk egyik legszebb vasútvonala, amelyről megcsodálhatjuk a Bakony szépséges tájait. Kurtus János (Csodálatos Bakony) élménybeszámolója.

Vonattal hegyen-völgyön át

A Győr-Veszprém közötti menetrendszerinti MÁV-járatról:

Számos alagúton és völgyhídon haladnak keresztül a vonatok errefelé, nem is beszélve az ablakból megcsodálható szépséges bakonyi tájról, na meg a méltán népszerű Cuha-völgyről.

„Tudom, hogy elfogult vagyok, de azt gondolom, hogy ehhez a vonalhoz hasonló szépségű vasutat Magyarországon nem, vagy esetleg csak erdei kisvasútként lehet találni.”

Hazánk egyik legszebb vasútvonala Bakony
Gubányi Károly viadukt

Amikor kisgyerek voltam, a nyári szünetekben minden nap „rágtam a nagyapám fülét”, hogy vigyen el a zirci vasútállomásra, csak hadd nézegessem a vonatokat. Amikor ideje engedte, rendszeresen elvitt, sőt volt, amikor még fel is szálltunk és elutaztunk Porva-Csesznekig, Veszprémig, vagy esetleg Győrig, aztán meg vissza. Sohasem felejtem el ezeket az élményeket!

Menetrend és jegyvásárlás a MÁV oldalán >>

A bakonyi vasút története

Az 1896-ban a Győr-Veszprém-Dombóvár vonal részeként átadott vasútvonalra az első csapást a 70′-es évek elején mérték, amikor a Veszprém – Alsóörs szakaszt megszüntették, a síneket felszedték, majd a Veszprém belvárosában található vasútállomásból pedig csupán az állomásépületet hagyták meg emlékeztetőül. Innentől kezdve a Balaton nem volt közvetlenül elérhető a vonalról, sőt a veszprémi belváros sem – mivel a jelenleg használatos vasútállomás a város szélén van.

A vonalat az ipari tevékenység tartotta életben, de a bányák bezárása után 2006-ban megszüntetésre ítélték. Egy páratlan társadalmi összefogás – amelyben civil szervezetek és önkormányzatok fogtak össze Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség néven– jelentős erőfeszítései eredményeként végül a vasút megmenekült, sőt 2011-ben műemléki védettséget is kapott – legalábbis a Veszprém-Bakonyszentlászló szakasz.

A vonatok manapság rendszeresen, menetrend szerint közlekednek a vonalon, a jegy olcsó, de a hosszú menetidő miatt a legtöbben inkább más közlekedési megoldást választanak.

További információk: bakonyvasut.eu

Szállást keresel a Bakonyban?

További fotók

Fotók és beszámoló: Kurtus János – Csodálatos Bakony

Tetszett a cikk?

Oszd meg másokkal is!

“Hazánk egyik legszebb vasútvonala fut a Bakonyban” bejegyzéshez 10 hozzászólás

1. Az ősz csodálatos színei, az érintetlen növényzet, a meghitt csendes táj, a hívogató vasút, az alagutak rejtélye.
    A természet szeretet sugárzó látvány, s az ezt alátámasztó fotók és feltáró ismeret terjesztő tájékoztatók, mind mind arra ösztönzi az embereket, hogy ” induljatok, várunk szerettel „.

2. Nagyon szeretem ezt az oldalt. Sok szép és érdekes programot ajánlanak. Mivel győri vagyok így a Bakonyt ismerem de nem teljesen így sok érdekeset megtudok még Önöktől.
    A további ismertetők meg hasznosak abban ha nem is tudok elmenni távolabbi helyekre legalább az írásokból megismerem.
    Köszönöm a további hírleveleket is.
    Stajrits Zoltánné

3. Többször voltunk Bakonybél és környékén de személyautóval. Sok helyen jártunk, de vasúttal csodálatos látvány az amit nagyon sokszor gyalogosan vagy gépkocsival jártunk meg.

4. Különleges a látnivaló (viadukt,híd,alagút, a bakonyi panoráma), aki még nem utazott a Veszprém-Pannonhalma vasúti vonalon feltétlenül pótolja!

5. Veszprém megyei születésű vagyok, szülőfalumba (Somlóvásárhelyre) rendszeresen járok, mindig szerettem a hegyeket, az erdőt, sokszor kirándultam a Bakonyban is, de ehhez a csodához valahogy nem volt szerencsém. Vonatozni meg még vén fejjel is imádok! Nem fogom kihagyni, mihelyt kitavaszodik, végigjárom! Azt hiszem, a fotókon látottak után nem kell agitálni senkit, hogy megtapasztalja ezt a varázslatos élményt!

6. Én vártam volna még milyen hosdzú ez a vonal honnét hova megy rajta a vonat, esetleg ezt a szakaszt nehagydki ..stb.

• Ez egy olvasói beszámoló, szerintünk a képek elég jól visszaadják, melyek a legszebb szakaszok. Egyébként a vonal Győr és Veszprém között vezet.

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.

error: Védett tartalom!

Tavaszi Bakancslista Gyerekekkel

Gyűjtöd azokat a programokat, ahol az egész család jól érezheti magát? Máris mutatunk 100 tavaszi ötletet, látnivalót és programot, ráadásul a tavaszi szünetre és húsvétra is gondoltunk.

Egy e-book, amit neked írtunk!