Szentgáli tiszafás – mesebeli tanösvény a Bakonyban

Tiszafaerdőben sétálni különleges élmény tekintve, hogy Magyarországon ezt kevés helyen tehetjük meg. A mesebeli, szinte elvarázsolt erdőre emlékeztető Szentgáli tiszafás tanösvény egyedi hangulatú, kivételes kirándulásra csábít, tele élményekkel.

Kirándulás a Szentgáli tiszafás tanösvényen

Izgalmas kirándulásunk Bándról, a temető mellől, a piros jelzésen indul. Átkelünk egy hídon és a piros kereszten folytatjuk az utunkat, így nemsokára elérünk a tanösvény bejáratához, ahol kapukon tudunk bemenni. Itt elég meredek lépcsősor fogad minket, de csak rövid ideig, majd a tanösvény jelzést követjük.

A természetvédelmi terület egy valódi ritkaságot rejt, itt található ugyanis hazánk legnagyobb őshonos tiszafaállománya. A lassú növekedéséről, ám hosszú életkoráról ismert tiszafa kemény, vöröses törzse és szerteágazó lombozata egészen különleges látványt nyújt. A közel 4 km-es tanösvény mentén számos ismertető táblán olvashatunk a tiszafa különleges tulajdonságairól.

TIPP: Érdemes kis kitérővel a piros jelzésen ellátogatni a kilátóba is, nagyon szép panoráma fogad minket a magasból. Táblák segítenek az eligazodásban.

Szentgáli tiszafás - mesebeli tanösvény a Bakonyban
A Szentgáli tiszafás tanösvénye

Hasznos információk

• Cím: 8444, Szentgál, Szentgáli Tiszafás Természetvédelmi Terület
  • Nyitva tartás: 0-24
  • Árak: ingyenes
  • Kutyával is látogatható

NAGYON FONTOS! A tiszafa szinte minden része emberre mérgező, kivéve a termését borító magköpenyt.

Megközelítés

Autóval

Veszprémből a 8-as úton érhetjük el Bándot, ahol a temető mellett érdemes parkolni, az erre kijelölt helyen.

Tömegközlekedéssel

Veszprémből, a Jutasi úti lakótelep megállóból autóbusszal utazhatunk Bándig, a Bándi kultúrház megállóig, innen pedig pár perc sétára találjuk a tanösvény bejáratát.

A fent olvasott információk tájékoztató jellegűek. Mielőtt útnak indulsz, mindenképpen nézz utána, hogy jelenleg elérhető, látogatható-e az adott csodahely.
Kellemes kikapcsolódást kívánunk!

Fotók: Szabó Melitta

Tetszett a cikk?

Oszd meg másokkal is!

“Szentgáli tiszafás – mesebeli tanösvény a Bakonyban” bejegyzéshez 2 hozzászólás

1. Mi így csináltuk, ahogy a cikkben szerepel, a temetőnél parkoltunk. Viszont sokkal-sokkal praktikusabb lett volna az Essegvár alatt, a zseniális játszótérnél megállni, ahol van kulturált wc, közelebb van a tanösvény bejárata, ott a vár és a már említett játszótér is. A tanösvény nem gyakorlott túrázók számára meredek, a fent írt rövid lépcsőből jóval több van, elég kaptatósan. A kilátót épp ezért ki is hagytuk.

Szólj hozzá!

error: Védett tartalom!

Tavaszi Bakancslista Gyerekekkel

Gyűjtöd azokat a programokat, ahol az egész család jól érezheti magát? Máris mutatunk 100 tavaszi ötletet, látnivalót és programot, ráadásul a tavaszi szünetre és húsvétra is gondoltunk.

Egy e-book, amit neked írtunk!