Hangulatos e-bike túratippek és kerékpárkölcsönzés – a Balaton ajánlásával

A Balatont nem lehet megunni. A víz színe, a környező hegyek látványa és a színes programkínálat újra és újra visszacsalogat a magyar tengerhez. Most magunk mögött hagytuk a vízpartot, és biciklire pattantunk, hogy feltérképezzük, milyen látnivalók várnak a tó környékén, amelyeket két keréken is meg lehet közelíteni. Mutatjuk, milyen kalandos egy balatoni e-bike túra, és hogyan teheti még izgalmasabbá a BB365 alkalmazás.

Balaton Bike Tour – Miért jó választás egy e-bike?

Aki szeret, és szokott is biciklizni, az tudja, hogy egy biciklis túraútvonal kiválasztásánál nagyon fontos szempont, hogy a táv és a terep passzol-e az edzettségi állapotunkhoz. Előfordulhat, hogy a lapos, egyenes útszakaszokon könnyen tekerünk, de az emelkedők alaposan próbára teszik az állóképességünket.

A Balatoni bringakör, és a kerékpározásra alkalmas balatoni utak telis-tele vannak emelkedőkkel. Nem csak az északi, a déli parton is. Ilyen esetben ideális választás egy e-bike, ami rásegít a tekerésre az emelkedőkön, és gyorsabban haladhatunk vele, mint egy hagyományos kerékpárral.

Kipróbáltuk, milyen, ha a Balaton környékét e-bike-okkal fedezzük fel. Tartsatok velünk, mutatjuk a részleteket!

A Balatonhoz mindenképpen jól jön egy e-bike. A tóparttól távolabb eső látnivalókat és településeket is feltérképezhetjük anélkül, hogy autóba kellene ülni, vagy folyamatosan meg kellene állni pihenni (hiszen nem mindenkinek vannak biciklizéshez szokott izmai).

TIPP: E-bike kerékpárokat négy BalatonBike365 szolgáltatóközpontban is kölcsönözhettek. Balatonfüreden, Balatonföldváron, Keszthelyen és Kapolcson tökéletesen felszerelt eszközpark, felsőkategóriás modellek, és teljeskörű kerékpáros szolgáltatások várnak.

Mi Földváron szereztük be a bicikliket, így természetesen a Kvassay sétány és a kikötőben várakozó vitorlások mellől indítottuk a túránkat. Talán annyi spoiler jöhet máris ide: kellemesen elfáradtunk a tekerés végére, de hagyományos biciklivel útnak sem indultunk volna az emelkedők miatt.

E-bike-os túraútvonalak

Kerékpározás közben a BB365 alkalmazás nyújtott segítséget, ám otthon kényelmesen áttanulmányoztuk a weboldalt is, hogy megismerkedjünk a túraútvonalakkal és minden hasznos információval, amire szükségünk lehet.

Érdekesség: Az alkalmazás 70 különböző nehézségű tematikus túraútvonalat ajánl, így a kezdő, haladó és gyakorlott bringásokat is ellátja ötletekkel.

A Balaton-felvidéken sokkal többször jártunk már, mint a Balaton déli partján, így inkább az utóbbit vettük célba, hiszen mindig készen állunk arra, hogy új csodahelyeket fedezzünk fel.

Mivel még az is teljesen új információ volt, hogyan működik egy e-bike, örültünk a hasznos tippeknek, amelyekkel a balatonföldvári BalatonBike365 Porton elláttak bennünket.

Fontos tudni: A bérlés során mindig a magasságunknak és az úti célunknak megfelelő kerékpárt ajánlanak nekünk. Sisakot mindig érdemes viselni, ez biztonságot ad egy biciklitúra során, és megvédi a fejünket a sérülésektől.

Miben nyújt segítséget a BB365 alkalmazás?

Az alkalmazást azért érdemes letölteni, mert sokkal hasznosabb és praktikusabb a használata tekerés közben, mint a weboldalé. Felhasználóbarát, hiszen több nyelven is használható, és sok segítséget nyújt az útvonalakon kívül is. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat:

• Megkönnyíti az útvonaltervezést, így nem folyik ki a tervezgetéssel töltött idő a kezetekből, máris indulhattok a bringás felfedezőútra.
  • Választhattok, hogy a népszerű attrakciók, vagy inkább a rejtett látnivalók felé szeretnétek-e tekerni. Sőt! Az alkalmazás családi, akadálymentes és erdei útvonalat is ajánl.
  • Nem fogytok majd ki a kalandokból, ugyanis 1000 kilométernyi kijelölt és folyamatosan kitáblázott kerékpáros útvonalon tekerhettek.
  • Az app 30 kategóriában többezer ingyenesen látogatható attrakciót ajánl, és a navigációt is segíti a terepen. Nem kell memorizálni az utcák nevét, és a látnivalókat sem kell fejben mantrázni – megoldja ezt az app helyettünk.
  • Segítséget kaptok abban is, hogy a kitáblázott túraútvonalak mentén hol találtok fedett kerékpáros pihenőhelyeket, szervizoszlopokat, vagy éppen nyilvános vízvételi pontokat.

Balatoni e-bike túra
BB365 – Átlátható, letisztult, könnyen olvasható

A kedvenc látnivalóink

Úgy döntöttünk, hogy szemezgetünk az útvonalleírások információiból, és több útvonalat fésültünk össze, hogy tesztelhessük, melyiken hogyan teljesítenek a biciklik – és persze a lábaink. Egy összteleszkópos e-bike is velünk tartott, ha kicsit rázósabb terepen is kipróbálnánk a tekerést.

Mit tapasztaltunk? Egy e-bike olyan könnyen veszi az akadályokat a balatonboglári Várdomb tetejéig, hogy aligha fordul elő, hogy valaki nehéznek ítélné meg a tekerést. Innen már gyalogosan is elérhető a kalandpark, a bobpálya, a lombkoronasétány, és természetesen a híres Gömbkilátó.

Aki Balatonföldváron bérel kerékpárt, annak szinte kötelező megálló kell hogy legyen Balatonszárszón a József Attila Emlékház. Itt töltötte utolsó napjait a költő. Természetesen mi is beiktattuk ezt a megállót, a kiállítás megrendítő, a költő életének utolsó időszakát idézi fel.

Az emlékház kertjéből kikanyarodva nem a Balaton felé vettük az irányt, hanem a dombon felfelé, így egy hangulatos egérúton jutottunk Balatonföldvárra. Megcsodáltuk a nyaralókat, majd egy erdei szakaszhoz értünk, ahol bizony jól jött az összteleszkóp. Itt egyébként egy szakaszon autóval biztosan nem tudtunk volna haladni.

Balatonföldvárra, a Hajózástörténeti Látogatóközpont és Kilátóhoz érkeztünk, ahol megnéztük, milyen látnivalókat tartogat az interaktív tárlat. A kilátó tetejétől (van lift is!) a Balatonban, Balatonföldvár pirostetős házaiban és az északi part vonulataiban gyönyödködtünk.

A múzeumtól a Kelta sétány felé kanyarodtunk, amely hangulatában a fonyódi Szaplonczay sétányt idézi. Ezen a sétányon sosem jártunk eddig, mert korábban a vízparton horgonyoztunk le, és nem tettünk hosszabb sétát a településen. Mindkét e-bike jól teljesített, a kacskaringós utakat és a dimbes-dombos terepet is könnyen vettük velük.

A Kelta sétány és a Kilátó-köz találkozásánál az országzászlónál is megálltunk egy kicsit. Ide egyébként egy hosszú lépcsősor is vezet a Balaton felől, ha valaki gyalogosan szeretné megközelíteni a kilátópontot.

A Zamárdiban található Kőhegyi-kilátó azért remek e-bike célpont, mert a Margó Ede sétánytól (ahol a Balaton szíve szobor áll) 2,5 km-re fekszik, ami gyalogosan kb. 35 perc. A csekély szintemelkedés sem kellemes a nyári melegben, de kerékpárral, főleg ha az a bicikli egy e-bike, akár 8-10 perc alatt is elérhettek a kilátóhoz.

Tipp: A kilátót a „Rejtett déli parti csodák” túraútvonal is érinti!

Ha csak tekernél egyet

Autó hiányában a siófoki Bella Állatparkba akkor juthatnak el a kirándulók, ha felpattannak a helyi városnéző kisvonatra. Ez sajnos nem ad sportélményt, nem úgy, mint amikor kerékpárra pattantok. Nem volt más teendőnk, mint beírni az applikáció keresőjébe az állatpark nevét, és az alkalmazás máris felajánlotta, hogy elnavigál a szemtelen tevék birodalmába.

Ez a funkció nagyon szimpatikus az alkalmazásban: csak be kell pötyögni az úti célt, és a navigáció a túraútvonalak helyett ebben a formában is a segítségetekre lehet. Teszteljétek bátran, az app a távolságot és a tekeréssel töltött időt is kiszámolja helyettetek.

Ha ennél is jobban eltávolodnátok a Balatontól, érdemes mégis egy túraútvonalat kiválasztani, a kiszemelt célpontig még számos csodahellyel megajándékozhat az alkalmazás.

Összességében izgalmas volt kipróbálni, hogyan működik egy e-bike, és szinte biztos, hogy ülünk még nyeregbe. Hűvösebb napokon a térképeket és az útvonalakat böngészve még jobban felkészülhetünk az őszi hónapok és a jövő szezon kihívásaira.

Az, hogy a Balatont mikor tekerjük körbe, még a jövő zenéje, hiszen egyelőre azokra az új, rejtett látnivalókra csapunk le, amelyeket az alkalmazásnak köszönhetünk.

BalatonBike365 elérhetőségek

Szponzorált tartalom.

Tetszett a cikk?

Oszd meg másokkal is!

Szólj hozzá!

error: Védett tartalom!

Tavaszi Bakancslista Gyerekekkel

Gyűjtöd azokat a programokat, ahol az egész család jól érezheti magát? Máris mutatunk 100 tavaszi ötletet, látnivalót és programot, ráadásul a tavaszi szünetre és húsvétra is gondoltunk.

Egy e-book, amit neked írtunk!